Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Стандартны
Павялічаны
Вялікі
Каляровая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Верхнядзвінскі раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / Навіны / Навіны раёна
5 чэрвеня 2020

Беларусь супраць тытуню: не новым выклікам!

Па дадзеных Сусветнай арганізацыі аховы здароўя (СААЗ), спажыванне тытуню - адна з самых значных пагроз для здароўя чалавека, ўносячая штогод каля сямі мільёнаў чалавечых жыццяў.

Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь традыцыйна падтрымлівае ініцыятыву СААЗ і праводзіць рэспубліканскую антытытунёвую інфармацыйна-адукацыйную акцыю «Беларусь супраць тытуню». У гэтым годзе яна праходзіць з 31 мая па 21 чэрвеня 2020 года.

Ужо шмат дзесяцігоддзяў тытунёвыя кампаніі ўжываюць выдасканаленыя і цынічныя метады ўключэння моладзі ва ўжыванне тытунёвай і нікацінавай прадукцыі і марнуюць на гэта значныя рэсурсы. З унутранай дакументацыі такіх кампаній можна даведацца пра тое, што яны вярбуюць новае пакаленне аматараў тытуню пры дапамозе цэлага шэрагу ўсебакова вывучаных і старанна вывераных прыёмаў, ад дызайну прадукцыі да маркетынгавых кампаній, закліканых забяспечыць прыток новых, маладых спажыўцоў на змену мільёнам людзей, штогод паміраюць ад звязаных з тытунём хвароб.

Глабальная кампанія з нагоды Сусветнага дня без тытуню 2020 г. прызвана:

- прадэманстраваць безгрунтоўнасць існуючых памылак і расказаць аб маніпулятыўныя прыёмах, якія ўжываюцца вытворцамі тытунёвай і нікацінавай прадукцыі, асабліва у мэтах збыту прадукцыі моладзі, у тым ліку за кошт вываду на рынак новых і арыгінальных вырабаў, выкарыстання араматычных дадаткаў і іншых прывабных спажывецкіх характарыстык;

- даць маладым людзям веды аб намерах і тактыцы тытунёвай і нікацінавай індустрыі па ўключэнню цяперашняга і будучых пакаленняў ва ўжыванне яе прадукцыі;

- пашырыць магчымасці лідэраў меркаванняў (у поп-культуры, сацыяльных сетках, у навучальных установах і дома) па абароне і адстойванні правоў маладых людзей і даць штуршок пазітыўным зменам, залучаючы іх у барацьбу супраць буйнога тытунёвага бізнэсу.

 

 

Як вытворцы тытунёвых і нікацінавых вырабаў маніпулююць моладдзю?

Выкарыстанне ў складзе тытунёвых і нікацінавых вырабаў прывабных для моладзі араматычных дадаткаў, напрыклад, з пахам вішні, жавальнай гумкі і цукровай ваты, адцягваюць увагу ад рызык для здароўя і служаць падставай паспрабаваць такія вырабы.

Стыльны дызайн і прывабная форма вырабаў, якія лёгка насіць з сабой і можна прыняць за нешта іншае (напрыклад, калі выраб мае форму флэш-карты ці цукеркі).

Прасоўванне нібыта «менш шкодных» або «больш чыстых» альтэрнатыў традыцыйным цыгарэтам пры адсутнасці аб'ектыўных навуковых дадзеных у абгрунтаванне такіх сцвярджэнняў.

Стымуляванне збыту тытунёвых і нікацінавых вырабаў у рамках пагадненняў са знакамітасцямі/лідэрамі меркаванняў (напрыклад, у Iнстаграме) і конкурсаў, спансаваных брэндамі.

Схаваная рэклама тытунёвай прадукцыі ў кінафільмах, тэлеперадачах і анлайнавых струменевых трансляцыях.

Заклік да дзеянняў

Сусветнае супольнасць не можа дапусціць, каб пад маркай барацьбы за свабоду асабістага выбару тытунёвая і нікацінавая прамысловасць падманам ўводзіла ў зман маладое пакаленне, бясконца пераследуючы нажыву за кошт мільёнаў людзей, якія кожны год плацяць за гэта сваім жыццём.

СААЗ настойліва заклікае лідэраў меркаванняў (у поп-культуры, сацыяльных сетках, навучальных установах і дома), якіх ведае і паважае моладзь, распавядаць праўду аб маніпуляцыях, на якія ідуць кампаніі для вярбоўкі новага пакалення карыстальнікаў тытуню.